Edunvalvonta

Jäsenyys on meille jokaiselle ja koko liitolle tärkeä.Vaikka et itse voi osallistua edunvalvontatyöskentelyyn, on jäsenyytesi kasvattamassa painoarvoamme, kun pyrimme vaikuttamaan meitä kaikkia koskeviin asioihin. Jäsenenä saat kuusi kertaa vuodessa ilmestyvän Patina lehden, siinä kerrotaan seniorikentän kuulumisia.

Yhdistyksemmme on yksi Keski-Suomen senioripiirin alueen kymmenestä yhdistyksestä. Yhdistyksemme edustaja on kaupungin vanhusneuvostossa. Teemme yhteistyötä saarijärveläisten yhdistysten ja toimijoiden kanssa edistääksemme alueen asukkaiden, etenkin seniori-ikäisten hyvinvointia.

Kattojärjestömme Kansallinen senioriliitto ry valvoo meidän, jäsenten taloudellisia ja sosiaalisia  etuja valtakunnan tasolla. Se pyrkii tukemaan eläkeläisten ja ikäihmisten yhteiskunnallista osallistumista tasavertaisina toimijoina muiden väestöryhmien kanssa.

Senioriliitto on neljänneksi suurin kuudesta eläkeläisjärjestöstä, jotka ovat perustaneet yhteistoimintaelimekseen edunvalvonnassa Eläkeläisliittojen etujärjestö EETU ry.

Patina lehti